ویلا با سقف چهار شیب به چه معنا و مفهومی است؟
سقف ویلا ممکن است تک شیب یا چهار شیب باشد که هر کدام طراحی و اجرای متفاوتی دارد. سقف پروانه ای دو ضلع دارد که تلاقی آنها در بخش میانی باعث می شود که زاویه بازی در سقف ایجاد شود که در نهایت بال های پروانه را در ذهن بیننده تداعی می کند. سقف های چهارشیب بیشتر در مناطق گرمسیری دیده می شوند.
سقف در طراحی و اجرای ویلا نقش به سزایی دارد. سقف باعث می شود که ساکنین ساختمان از گرما، سرما، باد، باران و طوفان و سایر عوامل محیطی در امان باشند. حتی وظیفه سقف گاهی اوقات فراتر از محافظت از ساکنین ساختمان بوده و می تواند در مصرف انرژی تاثیر به سزایی داشته باشد. سقف های شیبدار نه تنها زیبا بوده بلکه در جلوگیری از اتلاف انرژی ویلا نقش بسزایی دارند.
باید مطابق شرایط جوی، سقف ویلا را طراحی و اجرا کرد تا بتواند همه نقش های خود را به نحو احسن اجرا کند.
سقف چهارشیب باید به گونه ای اجرا شود که همه شیب ها بتوانند نقش های خود را اجرا کنند.
دلایل استفاده از بام های شیبدار
- ساخت اسکلت با خرپاسازی و شاسی کشی، و ساخت بام شیبدار با قوطی و به اصطلاح سربندی
- اجرای سقف یکپارچه با زیرسازی مناسب و شاسی کشی
- نیاز به عایق حرارتی در سقف گرم، استفاده از لایه های ضد رطوبت برای جلوگیری از نشت آب و تعرق
- اجرای سقف شیب دار براساس اصول نصب پوشش سقفی
- نصب سریع و ارزان در مقایسه با سقف های مسطح
- مناسب برای اقلیم های با باران زیاد و سیل آسا
سقف ویلا هر چقدر که اصولی تر ساخته شود، به همان اندازه کارایی بیشتری دارد و موجب خواهد شد تا ویلا زیباتر و شیک تر به نظر برسد.
مقایسه سقف دوشیب و چهارشیب
سقف چهارشیب در برابر آتش سوزی و باد و باران مقاومت بسیار بالایی دارد و سقف چهارشیب طرحی جدید و مدرن بوده و در مقایسه با طرح های قبلی کارایی بسیار بیشتری دارد و هرچقدر که شیب های ویلا کم باشد به همان اندازه باد فشار کمتری را به سقف ویلا وارد می کند. سقف های چهارشیب در مقایسه با سقف های دوشیب عملکرد و کارایی بهتری دارند.
در حال حاضر شرکت ویلا بام یکی از مطرحترین شرکتها در زمینه فروش و اجرا انواع متریالهای سقفهای ساختمانی با بهترین کیفیت است. برخی از چشماندازهای این مجموعه شامل: تامین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از نیازهای آنها، ارائه و معرفی جدیدترین مدلها و نوآوریها در تولید، بهکارگیری کارکنان ماهر، دستیابی به کیفیت برتر در ارائه محصول، به دست آوردن اطمینان و اعتماد مشتری، ارائه قیمتهای منصفانه، همکاری شفاف و ماندگار با مشتریان با در نظر گرفتن اصل احترام، تعامل بر پایه توزیع منصفانه منافع در جهت سود طرفین و پایبندی بر اصول پذیرفته شده و عرف بازرگانی است.